Три танкери, що перевозять понад два мільйони барелів російської нафти, опинилися у водах східного Китаю. Кораблі "застрягли" там після того, як 10 січня Сполучені Штати впровадили проти них санкції. Як повідомляє видання Bloomberg, танкер Huihai Pacific планував прибуття в порт Дунцзякоу в провінції Шаньдун 15 січня після завантаження майже 770 000 барелів нафти ESPO з російського в тихоокеанському порту Козьміно на початку місяця. Однак у вихідні танкер змінив напрямок і залишається на якорі разом з вантажем.
Це судно, як і багато інших, опинилося під одним з найжорсткіших пакетів санкцій, які були реалізовані відносно російського експорту нафти після вторгнення в Україну в січні 2022 року. Під санкції потрапили кілька танкерів та принаймні один трейдер, який активно працює з нафтою сортів ESPO, більш популярною серед незалежних нафтопереробних підприємств Китаю.
Танкер Mermar вийшов з Козьміно 5 січня, маючи на борту понад 755 000 барелів ESPO. Він мав зайти в порт Яньтай цього тижня, але наразі очікує біля узбережжя. Судно Olia, яке вийшло з російського порту 7 січня з майже 709 000 барелів нафти цього виду, також прямувало до Яньтая, але тепер знаходиться в акваторії Жовтого моря.
Вашингтон ввів обмеження всього за кілька днів після звернення компанії Shandong Port Group Co., яка управляє кількома портами, що закликала термінали призупинити прийом танкерів, які підпадають під санкції.
Сполучені Штати оголосили про великий пакет санкцій проти Москви, який охоплює більше 400 фізичних та юридичних осіб сектора енергетики Росії, які безпосередньо або опосередковано фінансують військову діяльність країни.
Таким чином, нафтопереробним компаніям в Індії та Китаї доведеться шукати нові джерела постачання нафти на Близькому Сході, в Африці та Америці, що може призвести до підвищення цін і витрат на транспортування.