Автомобільні компанії готуються до значних викликів внаслідок глобальної торговельної війни, оголошеної новим президентом США Дональдом Трампом. Виробники поки що не в змозі точно оцінити масштаб і тривалість цього "покарання".
Видання Financial Times повідомляє, що керівництво компаній General Motors, Stellantis і Tesla підтвердило намір збільшити обсяги виробництва в Сполучених Штатах, щоб мінімізувати можливі негативні наслідки від введення мит.
Експерти стверджують, що у випадку введення як американських, так і аналогічних мит, це, скоріше за все, викличе серйозні фінансові проблеми для постачальників автозапчастин, що, в свою чергу, може призвести до масових банкрутств у цій галузі.
Глобальний ланцюг постачання автомобілів є надзвичайно складним і тісно інтегрованим процесом. Наприклад, деталь, виготовлена в Мексиці, може бути доставлена на завод у США, потім повернена до Мексики для фінальної збірки, і врешті-решт потрапити на американський ринок. Це може викликати ситуації, коли виникають суперечки з приводу митних зборів.
Експерт у сфері автомобільного виробництва, який очолює консалтингову компанію AutoAnalysis Ян Генрі, висловив тривогу, що проблеми в ланцюгах постачання можуть виявитися більш серйозними, ніж під час пандемії. Це може статися, якщо торговельна війна продовжиться та автовиробники не зможуть надати необхідну фінансову підтримку своїм постачальникам, щоб ті змогли вижити в умовах кризової ситуації.
Мікаель Братт, генеральний директор шведської компанії Autoliv, що спеціалізується на виробництві ременів безпеки та подушок безпеки, повідомив, що компанія готова негайно розпочати переговори щодо перенесення витрат, пов'язаних із підвищеними митами, на замовників у разі їх введення щодо Мексики.
На думку експертів, найбільші збитки можуть понести компанії GM, тоді як Stellantis, яка володіє Chrysler, також має певні труднощі. Ford, в свою чергу, зазнає найменшого ризику, оскільки імпортує мінімальну кількість автомобілів з інших країн.
Аналітик BNP Paribas Джеймс Пікаріелло зазначає, що, хоча автовиробник, ймовірно, зможе перенести виробництво приблизно 300 000 з 350 000 вантажівок, які він наразі імпортує, такий процес займе від 12 до 18 місяців. Це пов'язано з необхідністю адаптувати ланцюги постачання та найняти нових працівників.
На його думку, це призведе до збільшення витрат на оплату праці приблизно на 1 мільярд доларів, адже заробітна плата працівників у США вища, ніж у Мексиці. Операційний прибуток компанії GM скоротиться на 7%, хоча це виглядає досить позитивно в порівнянні з можливим 50% падінням, яке може статися внаслідок введення 25% мит.
Ще до впровадження мит на продукцію з Європейського Союзу, європейські виробники автомобілів можуть опинитися в складному становищі. Найбільше це стосується компанії Volkswagen, приблизно 45% продажів якої в Сполучених Штатах становлять автомобілі, виготовлені в Мексиці та Канаді. Хоча ринок США займає невелику частину загального доходу концерну, ситуація все ж викликає серйозні занепокоєння.
Усі автомобілі преміум-класу від Audi та Porsche, які реалізуються в США, виробляються поза межами країни. Згідно з оцінками агентства Moody's, введення 25% мит у Мексиці може призвести до зниження глобального прибутку компанії Volkswagen до сплати відсотків і податків більш ніж на 15%. Щодо компанії Renault, то вона навряд чи зазнає негативного впливу, адже не здійснює продажів у США та Канаді.
Німецький автоконцерн BMW демонструє меншу схильність до ризиків, адже 65% його автомобілів у Сполучених Штатах виробляються безпосередньо на місці. Крім того, компанія є чистим експортером з США.
Невеликі японські автомобільні бренди, такі як Mitsubishi Motors та Subaru, можуть отримати вигоду від відсутності виробництв у Мексиці та Канаді. Honda також має досить сприятливу позицію, оскільки близько 66% її продажів у США проходять через місцеві збірки.
Президент Сполучених Штатів Дональд Трамп повідомив про запровадження мит на експорт з Китаю, які почнуть діяти з півночі в наступний вівторок у США. Він також зазначив, що його уряд має намір провести переговори з китайською стороною перед можливим введенням 10% мит.
Водночас Трамп ухвалив рішення відкласти введення мит на товари з Мексики та Канади.