В Україні жоден з операторів мобільного зв'язку не зміг забезпечити 10 годин автономного функціонування станцій під час відключень електроенергії. Компанії скаржаться на труднощі у виконанні цього розпорядження.
"Більшість наших базових станцій укомплектовані акумуляторами, проте забезпечити їхнє функціонування на протязі 10 годин не вдається", – зазначив топ-менеджер одного з українських операторів мобільного зв'язку в коментарі для Forbes.
Протягом періоду повномасштабного збройного конфлікту компанія "Київстар" інвестувала більше 2,3 мільярда гривень у забезпечення енергонезалежності, Vodafone Україна – 2 мільярди гривень, а lifecell – 1,5 мільярда гривень.
Представники "Київстар" зазначили, що їхній оператор планує встановити більше 197 тисяч акумуляторів до січня 2025 року.
"Ми виконуємо вимогу щодо кількості генераторів і акумуляторів, хоча і з деяким запізненням", – зазначає один з керівників українського мобільного оператора. "У другому кварталі більшість наших станцій зможе функціонувати 6-8 годин".
Представники компаній вважають, що задовольнити вимогу про 10 годин автономної роботи буде важко.
"Якщо у конкурента батареї вичерпалися, навантаження з їхньої станції переходить на нашу, що знижує наш робочий час", – зазначив керівник одного з операторів.
Крім того, для швидкого заряджання акумуляторів потрібна значна потужність електромереж.
У літній період Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації наділила операторів обов'язком оснастити мобільні станції живленням від акумуляторів, що здатні забезпечити автономну роботу протягом 10 годин. Проте, повна готовність телекомунікаційних мереж залишається складним завданням для українських операторів через постійні удари противника по енергетичній інфраструктурі.
Експерт у сфері комунікацій Олександр Глущенко зазначає, що основними викликами для операторів мобільного зв'язку є висока вартість обладнання, потреба в отриманні ліцензій та забезпечення безперебійної роботи станцій.