Згідно з інформацією видання Financial Times, китайський експорт автомобілів до Росії у минулому році зріс у сім разів у порівнянні з 2022 роком, оскільки санкції, накладені через війну в Україні, ізолювали країну від західних брендів. Китайські автовиробники зацікавилися російським ринком, оскільки антидемпінгові заходи ускладнили продажі в США, ЄС, Канаді, Туреччині та Бразилії.
У минулому році Росія імпортувала більше мільйона автомобілів з Китаю, що становить приблизно 30% від загального експорту бензинових автомобілів. Згідно з даними CPCA, цей ріст дозволив китайським виробникам зайняти 63% російського ринку, в той час як частка вітчизняних брендів знизилася до 29%.
Влада Росії розпочала вжиття заходів у відповідь. У січні Москва підвищила "утилізаційний збір" до 7500 доларів для більшості легкових автомобілів, що більше ніж удвічі перевищує показник вересня минулого року. До 2030 року ці збори щорічно зростатимуть на 10-20%.
"Вони прагнуть, щоб ми збільшили локальне виробництво", – зазначив він. "Д певного часу вони вважали, що це їх єдиний варіант, але тепер вони розуміють, що мають можливість для переговорів – адже вони є досить значним ринком для китайських виробників автомобілів".
Велика частина стрімкого зростання відбулася в прикордонних містах на північному сході Китаю. Експорт до Росії з Суйфеньхе – адміністративного району Муданьцзян у провінції Хейлунцзян – зріс у п'ять разів з 2020 року, досягнувши майже 1,9 мільярда доларів у минулому році.
Державна компанія Chery, яка має підтримку уряду, стала провідним китайським виробником автомобілів в Росії, де в перших трьох кварталах 2024 року реалізувала 430 тисяч автомобілів, що складає 28% від всієї кількості продажів.
У 2024 році в Суйфеньхе офіційно оголосили про підвищення експорту вживаних автомобілів на 612%. Це стало можливим завдяки новим китайським ініціативам, які спростили процес експорту старих автомобілів, а також програмі, що стимулює внутрішнє споживання та спонукало багатьох власників продати свої старі бензинові транспортні засоби.
Представник китайської компанії Suifenhe China Speed Car Exports повідомив, що тепер він здійснює продаж автомобілів безпосередньо російським водіям, щоб уникнути сплати збору за утилізацію.
Наприкінці жовтня Європейська комісія запровадила компенсаційні мита на імпорт електричних автомобілів з Китаю терміном на п'ять років.
4 листопада стало відомо, що Пекін оскаржив у Світовій організації торгівлі мита Європейського Союзу на електромобілі з Китаю.