Швидке зростання популярності дубайського шоколаду в соціальних мережах призвело до глобальної кризи поставок фісташок, що ще більше загострило світовий дефіцит цього горіха і викликало різке підвищення цін на нього, повідомляє Financial Times.
Плитки, що є комбінацією фісташкового крему, тіста катаїфі та молочного шоколаду, спочатку мали досить помірний успіх після їх запуску у 2021 році бутиком-шоколатьє з Еміратів FIX, поки відео в TikTok не перетворило їх на світову сенсацію. Кліп, опублікований у грудні 2023 року, зібрав більше 120 мільйонів переглядів і спровокував всесвітній інтерес до дубайського шоколаду, породивши безліч підробок.
Завдяки цій популярності ціни на ядра фісташок різко зросли з 7,65 доларів за фунт рік тому до приблизно 10,30 доларів за фунт зараз, сказав Джайлз Хакінг з компанії з торгівлі горіхами CG Hacking. "На даний момент світові запаси фісташок практично вичерпані", – зазначив він.
Дубайський шоколад сам по собі також досить дорогий. Проте споживачі настільки зацікавлені, що деякі магазини, як повідомляється, обмежують кількість плиток, які може придбати один покупець.
Запаси фісташок вже зменшилися після незадовільного врожаю минулого року в США, який є провідним експортером горіхів. Урожай у США також був кращої якості, ніж зазвичай, через що залишилося менше дешевих ядер без шкаралупи, які зазвичай використовуються як інгредієнти для шоколаду та інших харчових продуктів, додав Хакінг.
"Запасів було не так багато, тому, коли з'явився дубайський шоколад і [шоколатьє] скупили всі ядра, що їм попалися… це залишило інших у світі в дефіциті", – зазначив він.
Іран, другий найбільший виробник у світі, експортував на 40 відсотків більше фісташок в ОАЕ за шість місяців до березня 2025 року, ніж за повні 12 місяців до цього, за даними іранської митниці.
Водночас шоколатьє заявляють, що вже не можуть виробляти достатню кількість плиток з начинкою.
"Виникає відчуття, ніби вони з'явилися з нізвідки, і раптом ви бачите їх на кожному кроці… Ніхто до цього не був готовий", – сказав Чарльз Жандро, генеральний директор Prestat Group, що володіє люксовими брендами шоколаду у Великій Британії, розповідаючи про труднощі з придбанням тіста катаїфі, яке використовують в начинці.
При цьому сам оригінальний виробник шоколаду – компанія FIX, повідомила, що, хоча "неймовірно" бачити, як вони надихнули "рух у шоколаді", вони стурбовані тим, що інші можуть використовувати їхній бренд, щоб обманювати покупців. Компанія не продає свої плитки за межами ОАЕ і виставляє їх на продаж лише дві години на день.
Раніше УНІАН повідомляв, що після різкого зростання світових цін на каву через посуху в країнах-виробниках і зменшення пропозиції на ринку вартість напою в українських супермаркетах також зросла.
Через подорожчання сорту арабіка кав'ярні все частіше використовують дешевшу робусту, яка містить більше кофеїну, але має менш вишуканий смак.