Китайський гігант CATL оголосив, що досягнув значних технологічних успіхів, які дозволять виготовляти дешевші, легші, швидко заряджені та більш морозостійкі акумулятори, що забезпечать більшу дальність руху.
Видання The New York Times повідомляє, що більшість технологічних нововведень, впровадження яких в нових автомобілях ще попереду, можуть зробити електромобілі більш привабливими з точки зору ціни та характеристик в порівнянні з традиційними бензиновими моделями.
CATL презентувала допоміжні акумулятори для електромобілів, які будуть розміщені в дні автомобіля, де наразі знаходиться тільки одна велика батарея.
Ця допоміжна батарея стане першим комерційним продуктом для електромобілів, в якому не використовується графіт.
Відмова від графіту сприятиме здешевленню батарей і дозволить отримати на 60% більше енергії з кожного кубічного дюйма акумулятора, за словами Гао Хуана, головного технічного директора CATL для електромобілів у Китаї.
Підвищення енергетичної щільності означає, що запас ходу автомобіля може зрости, або загальний розмір батареї може зменшитись, звільняючи більше місця для пасажирського простору.
Додаткова батарея також забезпечить резервне живлення, якщо виникнуть проблеми з однією з основних батарей. Це стає все більш актуальним у контексті розвитку функцій автономного водіння, які потребують стабільного електроживлення.
Оуян Чуйін, співпрезидент із досліджень і розробок компанії CATL, зазначив, що допоміжні акумулятори без графіту будуть доступні в автомобілях протягом двох-трьох років, можливо, навіть раніше.
Але у відмови від графіту є і недоліки – вони заряджаються повільніше і можуть бути використані меншу кількість разів, ніж традиційні батареї, до того як їх потрібно буде замінити. Допоміжні акумулятори призначені для використання після розрядки основної батареї.
Компанія CATL також повідомила, що їй вдалося досягти значного прогресу в швидкості зарядки основних батарей. Компанія стверджує, що її нова система дозволить електромобілю заряджатися за п'ять хвилин для проїзду 520 кілометрів.
Окрім цього, компанія планує продавати натрієво-іонні батареї, які здатні зберігати понад 90% заряду навіть при температурі -40°C, що можна використовувати в легкових та вантажних автомобілях з двигунами внутрішнього згоряння. Натрієві батареї можуть стати альтернативою традиційним свинцево-кислотним батареям, які швидко розряджаються в холодну погоду, а також для певних електровиробників.
Оуян зазначив, що електрична система натрієвих батарей буде сумісна з електричними системами існуючих автомобілів з бензиновими двигунами, але нові батареї можуть не вміститися у той же простір.
Компанія Tesla зіткнулася з низкою серйозних проблем. За результатами минулого року вона втратила позиції лідера на світовому ринку електромобілів, поступившись китайському гіганту BYD как за загальними доходами, так і за кількістю проданих автівок.
Серед причин експерти вказують на застарілість модельного ряду Tesla, а також на високу вартість автомобілів в порівнянні з китайськими конкурентами. Однак і сам Ілон Маск додав компанії проблем, що призвело до суттєвого падіння вартості акцій компанії.