Державна залізнична компанія "Укрзалізниця" планує підвищити вартість квитків у вагони СВ та перший клас поїздів категорії "Інтерсіті". Про це повідомляє 8 канал, підкреслюючи, що така ініціатива має на меті збільшення доходів підприємства.
Заступник голови наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко під час пленарного засідання Верховної Ради України повідомив, що планується запровадження динамічного ціноутворення на квитки зазначених класів. За його словами, це допоможе частково покращити фінансові показники компанії, але не вирішить всі проблеми остаточно.
Лещенко наголосив, що протягом багатьох років в Україні діяв баланс, коли вантажні перевезення покривали збитки пасажирських. Однак війна суттєво зруйнувала цю модель: за період 2021–2025 років вантажний трафік зменшився майже вдвічі. Особливо постраждало вугільне виробництво в Донецькій області, а також було призупинено роботу низки гірничо-збагачувальних комбінатів через бойові дії.
У "Укрзалізниці" визначили три ключових напрямки для покращення фінансового стану компанії. Перший – внутрішня оптимізація, серед якої виділяють продаж металобрухту, що може принести приблизно 10 мільярдів гривень. Другий напрямок – державна підтримка у вигляді прямого фінансування на суму 16 мільярдів гривень для покриття збитків у пасажирських перевезеннях.
Третій крок полягає у поступовій індексації вантажних тарифів, щоб уникнути різких змін, які можуть негативно вплинути на промисловість. За словами Лещенка, якщо здійснити цей процес поетапно, компанія може отримати додатково до 22 мільярдів гривень.
Окрім того, Президент України Володимир Зеленський 1 листопада дав доручення розробити програму "УЗ-3000" – безкоштовних поїздок залізницею для всіх громадян. Вона передбачає можливість безкоштовного проїзду на відстань до 3000 кілометрів по країні.
Представники "Укрзалізниці" відзначають, що реалізація цієї програми допоможе знизити навантаження на поїзди у періоди пікових пасажирських перевезень, розвантажуючи попит. Голова правління компанії Олександр Перцовський підкреслив, що для впровадження "УЗ-3000" не буде потрібно додаткового фінансування від держави.
Отже, "Укрзалізниця" продовжує працювати над поліпшенням свого фінансового стану та підтримкою громадян через нові ініціативи, наголошує 8 канал.

