Державна компанія "Укрзалізниця" планує підвищити ціни на квитки в вагони СВ та перший клас поїздів "Інтерсіті" задля збільшення доходів. Про це повідомив заступник голови наглядової ради компанії Сергій Лещенко під час пленарного засідання Верховної Ради України.
Лещенко розповів, що в найближчому майбутньому запровадять динамічне ціноутворення для СВ та першого класу "Інтерсіті". За його словами, це частково покращить фінансовий стан "Укрзалізниці", але не вирішить усіх проблем перевізника.
Він також зазначив, що раніше вантажні перевезення компенсували збитки пасажирських, однак через війну цю модель було зруйновано. Втрата вантажного трафіку з 2021 по 2025 роки становить майже половину. Особливо серйозно постраждала вугільна галузь Донеччини через бойові дії і припинення роботи деяких гірничозбагачувальних комбінатів.
В "Укрзалізниці" окреслили три основні кроки для стабілізації фінансів компанії. Перший – внутрішня оптимізація, яка включає продаж металобрухту з можливим прибутком до 10 млрд грн. Другий – завдяки державному фінансуванню в сумі 16 млрд грн компенсуватимуть збитки, пов’язані з пасажирськими перевезеннями. Третім кроком стане поетапна індексація тарифів на вантажні перевезення, щоб уникнути різких економічних ударів по промисловості.
За оцінками Сергія Лещенка, двоетапна індексація тарифів дозволить збільшити доходи "Укрзалізниці" приблизно на 22 млрд грн.
Крім того, 1 листопада президент Володимир Зеленський доручив розробити програму безкоштовних залізничних поїздок всередині країни під назвою "УЗ-3000". В рамках ініціативи кожен українець зможе подорожувати залізницею на відстань до 3 тисяч кілометрів безкоштовно.
У "Укрзалізниці" підкреслили, що реалізація програми "УЗ-3000" допоможе зменшити навантаження на популярні рейси та знизити ажіотаж навколо квитків. Голова правління компанії Олександр Перцовський додав, що додаткове фінансування від держави для цієї програми не потрібне.
Інформацію надає 8 канал.

