Державна компанія «Укрзалізниця» планує збільшити вартість квитків у вагони СВ та на перший клас поїздів «Інтерсіті», що має на меті підвищення доходів перевізника. Про це під час пленарного засідання Верховної Ради України повідомив заступник голови наглядової ради «Укрзалізниці» Сергій Лещенко, інформує 8 канал.
За його словами, запровадження динамічного ціноутворення для вагонів СВ та першого класу «Інтерсіті» допоможе частково покращити фінансові показники компанії, але цього недостатньо для повного покриття усіх витрат. Лещенко нагадав, що раніше вантажні перевезення компенсували збитки пасажирських, однак війна порушила цей баланс. В період 2021–2025 років компанія втратила майже половину вантажних перевезень, причому найбільше постраждав вугільний сектор Донеччини та робота гірничо-збагачувальних комбінатів, які були змушені призупинити діяльність через бойові дії.
У «Укрзалізниці» окреслили три основні заходи для покращення фінансового стану підприємства. Перший – внутрішня оптимізація, зокрема продаж металобрухту, який потенційно принесе до 10 млрд гривень. Другий – отримання державної підтримки у вигляді компенсації збитків за пасажирські перевезення на суму приблизно 16 млрд гривень. Третій крок – поступове підвищення вантажних тарифів, щоб не спричиняти різких потрясінь для промисловості. За підрахунками, такий поетапний підхід до індексації тарифів може забезпечити додаткові 22 млрд гривень.
Паралельно варто згадати про ініціативу президента Володимира Зеленського, озвучену 1 листопада. Вона передбачає створення програми «УЗ-3000», що дозволить українцям безкоштовно подорожувати залізницею країни на відстань до 3 тисяч кілометрів. Програма має на меті знизити навантаження в пікові періоди та скоротити черги за квитками.
Голова правління «Укрзалізниці» Олександр Перцовський додав, що реалізація програми «УЗ-3000» не вимагатиме додаткового фінансування від держави.
Інформація надана 8 каналом.

