Будівництво євроколіє "Скнилів-Мостиська", на яке Україна вже отримала грантове фінансування в розмірі 73,5 млн євро в рамках програми Connecting Europe Facility (CEF) Європейського Союзу, планується завершити до 2027 року. Про це повідомляє Львівська обласна державна адміністрація.
Цей масштабний проєкт націлений на інтеграцію Львова у європейську залізничну мережу, забезпечуючи пасажирські та вантажні перевезення згідно з європейськими стандартами. В його межах передбачено переведення колії з ширини 1520 мм, що використовується в Україні сьогодні, на стандартну європейську колію шириною 1435 мм.
Загальний план реконструкції також включає оновлення контактної мережі, реконструкцію штучних залізничних споруд, будівництво нового вокзалу і модернізацію переїздів. Після завершення цих робіт пропускна здатність залізничної лінії зросте з 42 до 52 пар поїздів на добу. Вартість реалізації проекту перевищує 10 мільярдів гривень, а фінансування відбувається за рахунок грантів, державного бюджету та власних ресурсів "Укрзалізниці".
За інформацією 8 каналу, залізнична система України наразі базується на радянських стандартах колії шириною 1520 мм, що відрізняється від європейської ширини в 1435 мм. Цей технічний розбіжностей утруднює безперешкодний перетин кордонів з країнами ЄС.
6 вересня "Укрзалізниця" розпочала продаж квитків на поїзди, які курсують зі станції Ужгород до європейських міст по новій європейській коліє. Вже з 12 вересня стартували прямі пасажирські рейси з Ужгорода до Братислави, Відня та Будапешта.
Окрім цього, 7 листопада віцепрем’єр-міністр з питань відновлення України та Міністр розвитку громад і територій Олексій Кулеба оголосив про початок будівництва другої євроколіє, що з’єднає польський кордон із Скниловом поблизу Львова.
Україна тим самим продовжує посилювати свою інтеграцію з європейською транспортною мережею, що матиме позитивний вплив на розвиток логістики, покращення пасажирських перевезень і зміцнення зв’язків із країнами Європейського Союзу.

