У 2026 році в Україні очікується введення в експлуатацію 100 новітніх пасажирських вагонів українського виробництва. У проєкті державного бюджету на цей рік також передбачено закупівлю ще 100 вагонів, серед яких вперше планується представити сучасний двоповерховий пасажирський вагон.
За даними Міністерства фінансів, протягом останніх п’яти років український уряд закупив 166 сучасних пасажирських вагонів вітчизняного виробництва, які вже активно обслуговують пасажирські перевезення.
Заступник міністра фінансів Олександр Кава підкреслив, що впровадження двоповерхових вагонів дозволить значно оптимізувати витрати на пасажирські перевезення. За його словами, обслуговування двоповерхових вагонів обходиться приблизно на 10% дорожче, ніж однотипних одноповерхових, при цьому кількість пасажирських місць у двоповерховому вагоні зростає майже на 80%.
«У майбутньому асортимент двоповерхових вагонів включатиме як варіанти для нічних поїздок зі спальними місцями, так і для денних — зі сидячими місцями», — зазначив Кава.
Крім того, заступник міністра повідомив про активні роботи над будівництвом нової євроколії в Україні. Вже у 2025 році було прокладено євроколію стандарту 1435 мм довжиною 22 км на напрямку від Чопа до Ужгорода.
«Планується, що у 2026 році розпочнеться будівництво колії від польського кордону до Львова. У середньостроковій перспективі також передбачається запуск євроколії в Чернівцях і Луцьку. Ці проєкти реалізуються в рамках ініціативи Connecting Europe Facility (CEF), що покриває половину витрат», — додав Кава. Паралельно триває електрифікація ділянки Чоп — Ужгород, яку планують завершити до літа 2026 року.
Варто також відзначити, що у липні 2025 року Європейський Союз ухвалив рішення надати 76 мільйонів євро грантової допомоги для реалізації першого етапу будівництва євроколії в Україні.
Даний проєкт передбачає запуск першої повноцінної ділянки європейської колії від польського кордону до Львова. Після його завершення українські пасажирські та вантажні поїзди зможуть курсувати до Польщі та інших країн ЄС без пересадок, заміни колісних візків та зупинок на кордоні.
У вересні 2025 року в Україні відкрили першу нову ділянку євроколії за маршрутом Чоп — Ужгород. Тоді віцепрем’єр-міністр з питань відновлення та міністр розвитку громад і територій Олексій Кулеба повідомив, що наступним масштабним кроком стане будівництво маршруту євроколії до Львова, — інформує 8 канал.

