Російська Об’єднана авіабудівельна корпорація (ОАК) офіційно знизила параметри дальності польоту свого середньомагістрального літака МС-21. Про це повідомляє 8 канал, посилаючись на дані The Moscow Times.
Згідно з оновленою інформацією, розміщеною на офіційному сайті виробника, МС-21-310 у двокласній конфігурації з 175 пасажирськими місцями тепер має максимальну дальність польоту 3830 км, що значно менше попередньої заявленої відстані — 5100 км.
У Ростехі, який є частиною ОАК, прокоментували, що нинішні показники відповідають реальним характеристикам літака, а не перспективному проєкту, яким МС-21 вважався кілька років тому. При цьому у корпорації нагадали, що у технічному завданні Міністерства промисловості і торгівлі РФ на 2009 рік дальність польоту для версії МС-21-300 спочатку встановлювалася на рівні 3500 км при 180 пасажирах.
Представник Ростеху також навів статистику, згідно з якою близько 80% внутрішніх авіаперевезень у Росії здійснюються на маршрутах не довше за 3000 км, що робить можливості МС-21 адекватними для більшості внутрішніх перевезень.
Проте серед експертів існують і песимістичні думки. Деякі російські аналітики вказують, що зменшення характеристик літака може викликати небажання авіакомпаній закуповувати цей борт через неможливість покрити всі необхідні рейси. Зокрема, тепер МС-21 не зможе обслуговувати ряд міжнародних напрямків, серед яких польоти до країн Південно-Східної Азії. Окрім цього, він втратить ефективність на деяких внутрішніх маршрутах, наприклад, між Москвою та Іркутськом або Улан-Уде.
МС-21 довго позиціонувався як флагманський проєкт російської цивільної авіації, що має конкурувати із зарубіжними середньомагістральними літаками, такими як Airbus A320neo та Boeing 737 MAX. Перший випробувальний політ моделі відбувся у 2017 році, однак запуск серійного виробництва все ще відкладається.
Наразі старт масового виробництва МС-21 очікують у 2026 році. За планами, у перший рік виготовлять два літаки, а до 2030 року обсяг виробництва має досягти 36 одиниць на рік.
Серед причин затримок і ускладнень називають не лише технічні питання, а і значне подорожчання літака. За останніми даними, вартість МС-21 зросла до 7,6 млрд рублів (приблизно 96 млн доларів), тоді як у серпні 2023 року оцінка варіювалася в межах 4,3-4,6 млрд рублів (55-58 млн доларів).
Таке стрімке зростання вартості пов’язують із необхідністю впровадження заходів імпортозаміни. Нагадаємо, нещодавно відбувся перший політ альтернативної "імпортозамінної" версії МС-21, створеної з урахуванням обмежень на постачання іноземних комплектуючих.
