Французька інженерна компанія Alstom здійснить поставку до України 55 нових електровозів для "Укрзалізниці". Про це оголосив президент Володимир Зеленський під час спільної пресконференції з президентом Франції Еммануелем Макроном.
Як повідомляє кореспондент 8 каналу, глава держави підкреслив важливість угоди: "Ми зміцнюємо нашу транспортну інфраструктуру та модернізуємо всю країну. Сьогодні ми підписали стратегічний контракт на придбання 55 сучасних електровозів у Франції. Це спільний проєкт "Укрзалізниці" і компанії Alstom".
Зеленський акцентував увагу на тому, що Україна планує надалі розширювати співпрацю з Францією у транспортній сфері.
Зі свого боку, президент Франції Еммануель Макрон повідомив, що вартість контракту становить 475 мільйонів євро. Фінансування відбуватиметься за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Світового банку. За словами Макрона, ця угода символізує міцне довгострокове партнерство між двома країнами, яке покликане підтримати Україну та посилити її стійкість.
Водночас у Telegram-каналі "Укрзалізниці" зазначено, що нові вантажні електровози суттєво оновлять застарілий парк рухомого складу і допоможуть зберегти необхідні обсяги вантажних перевезень.
Середній вік нинішніх локомотивів в Україні становить близько 46 років, а ступінь їх зношеності сягнула понад 96%. Проблеми з тягою загрожують тим, що вже за 2-3 роки перевезення необхідних обсягів стане малореальним, що негативно відобразиться на експорті країни. Внаслідок цього "Укрзалізниця" ризикує щороку втрачати до 10% вантажних надходжень.
Незалежні експерти підтвердили конкурентоспроможність та вигідність ціни на потужні двосистемні електровози Alstom, обчислену за віссю і за кіловат потужності. Крім того, завдяки грантовій підтримці фактична вартість для "Укрзалізниці" знижена на 37%, а загальна сума договору становить 473 мільйони євро.
Очікується, що перший електровоз надійде в Україну вже у першому кварталі 2027 року, після чого пройде всі необхідні сертифікації та випробування. Загальна поставка нових локомотивів триватиме з 2027 до 2029 року.
Нові 55 локомотивів замінять близько 80 застарілих машин, що дозволить знизити операційні витрати більш ніж на 30%.
Контракт включає не лише поставку техніки, а й сервісне обслуговування, а також запасні частини на визначений період. Передбачено також активне навчання машиністів та обслуговуючого персоналу.
Деталі фінансування: 37% вартості покриває безповоротна грантова допомога у розмірі приблизно 173 мільйони євро від URTF фонду Світового банку, решта суми — пільговий довгостроковий кредит від ЄБРР на 300 мільйонів євро.
Слід нагадати, що, як нещодавно інформував 8 канал, у 2024 році російські окупаційні сили активізували атаки на залізничну інфраструктуру України. Об’єкти рухомого складу, залізничні вузли та інші критично важливі споруди стали цілями масованих артилерійських та ракетних обстрілів. Загальні збитки від таких дій перевищують один мільярд доларів.
Водночас Росія модернізує ударні безпілотники типу "Шахед" у форматі FPV-дронів із віддаленим онлайн-управлінням, які застосовуються для нападів на українські залізничні поїзди.

