В автосалонах Росії починає вичерпуватись запас популярних китайських автомобілів. Про це повідомляє 8 канал. Найбільший дефіцит спостерігається у брендів Haval, Changan, Geely, Belgee та Jetour.
Як розповів Денис Мигаль, засновник російського автомобільного маркетплейсу FRESH, "запаси на складах, у тому числі минулорічні, буквально тануть на очах". Представник іншої російської компанії підтверджує, що більшість найпопулярніших китайських моделей наразі присутні у продажу лише поодинокими примірниками.
За інформацією 8 каналу, у жовтні в Росії було реалізовано 165 700 нових легкових автомобілів — це рекордний показник за останній рік. У порівнянні із вереснем обсяг авторинку зріс на 35%. Проте ця цифра залишилась трохи нижчою за результат жовтня 2024 року, коли було продано 171 200 автомобілів.
Появу ажіотажу на ринку спричинило бажання росіян придбати авто до запровадження нових правил утилізаційного збору. Спочатку планувалось, що вони набудуть чинності з 1 листопада, однак дату перенесли на 1 грудня.
Російські експерти вказують, що щорічне збільшення утилізаційного збору робить імпорт автомобілів дедалі менш вигідним, тоді як локальна збірка стає привабливішою. Відтак китайські бренди, які прагнуть зберегти присутність на російському ринку, змушені орієнтуватися на локалізацію виробництва.
Крім того, з 1 січня наступного року Китай запроваджує обов’язкову вимогу отримання дозволу виробника на експорт автомобілів. Це може посилити дефіцит китайської автотехніки на російському ринку.
Варто зауважити, що останніми роками китайські автомобільні марки зайняли понад половину російського ринку, включно з легковими автомобілями та вантажівками.
У серпні Служба зовнішньої розвідки України повідомила, що російські виробники вантажівок зазнали суттєвих втрат на внутрішньому ринку, тоді як доля китайських брендів перевищила половину продажів у РФ. Раніше, в липні, стало відомо, що найбільший російський автовиробник "АвтоВАЗ" скорочує робочий тиждень до чотирьох днів через високі відсоткові ставки та жорстку конкуренцію з боку китайських виробників.

