У Центральному аерогідродинамічному інституті (ЦАГІ) Росії завершили новий етап розробок над надзвуковим авіалайнером. Про це повідомив науковий авіаційний центр у своєму Telegram-каналі, інформацію цитує 8 канал.
Для тестування необхідних технологій ЦАГІ спільно з Об’єднаною авіаційною компанією (ОАК), підприємством "ОДК-Климов" та Центральним інститутом авіаційного моторобудування (ЦІАМ) створюють демонстратор технологічного комплексу під назвою "Стриж". Головною інновацією цього літального апарата є нестандартне розташування силової установки — двигуни встановлюються зверху фюзеляжу. Такий підхід передбачений для зниження рівня звукового удару під час польотів на надзвуковій швидкості.
На першому етапі проєкту інженерам вдалося розробити і виготовити макети ключових складових силової установки. Вона включає два двигуни, кожен із яких має повітрозабірник із плоским реактивним соплом, зрізаним під кутом. Ці прототипи були піддані аеродинамічним випробуванням у трубах ЦАГІ.
Відзначається, що завдяки верхньому розташуванню двигунів вдалося досягти характеристик повітрозабірника, які перевищують стандартні показники. При цьому втрати тяги плоского реактивного сопла залишаються у прийнятних межах.
Подальшим кроком стала перевірка двигуна РД-93МС, створеного "ОДК-Климов" та адаптованого для демонстратора, на наземному стенді. Під час тестів до сопла додали систему боротьби з шумом, розроблену ЦАГІ, яка знижує рівень звукового забруднення струменя в режимах зльоту.
Цікаво, що Росія продовжує працювати над такими амбіційними проєктами, попри суттєві складнощі з налагодженням виробництва звичайних дозвукових пасажирських літаків.
Раніше 8 канал повідомляв, що Росія виготовила авіалайнерів у 15 разів менше від запланованого обсягу. Водночас серійне виробництво флагманського МС-21 у країні досі не стартувало, а собівартість літака невпинно зростає і вже майже зрівнялася з вартістю західних аналогів.

