Аналітики Goldman Sachs Group Inc. вважають, що широкомасштабні санкції США проти російської нафтової галузі навряд чи завдадуть "серйозного удару" по видобутку. Причина цьому полягає у зростанні фрахтових ставок та доступності дешевого пального, що сприяє активності торгівлі. Як зазначає видання Bloomberg, зростання витрат на перевезення стимулює несанкціоновані судна перевозити російську нафту, заповнюючи обсяги, які залишилися внаслідок заборон для танкерів з чорного списку. Поглиблений дисконт на нафту ESPO створює додаткові стимули для трейдерів та нафтопереробних компаній, які чутливі до цін, продовжувати закупівлі.
Після введення останнього пакета санкцій адміністрацією Байдена, доходи Росії від нафтопродажів не тільки не зменшилися, а й підвищились. Очікується, що західні політики в першу чергу зосередяться на максимізації знижок, а не на скороченні обсягів, за оцінками Goldman. Загальний експорт залишається "досить стабільним".
"Невизначеність щодо наслідків санкцій є високою, особливо враховуючи, що деякі угоди зі згортання санкцій дозволено реалізовувати до 12 березня", – зазначають аналітики у своїй записці.
10 січня США оголосили новий обширний пакет санкцій проти Росії, який був спрямований на російський нафтовий експорт. В центрі уваги опинилися понад 180 танкерів "тіньового флоту", дві великі нафтові компанії РФ, а також компанії, що забезпечували страхування цих танкерів.
За оцінкою Bloomberg, цей санкційний пакет виявився чи не найвпливовішим з усіх раніше запроваджених, і здатен завдати більшої шкоди експорту російської нафти, ніж усі попередні санкції разом узяті.
Однак, внаслідок санкцій, вартість перевезень російської нафти ESPO до Китаю зросла ще більше і наразі майже вп'ятеро перевищує рівень до введення обмежень на нафтову галузь Росії.