Трейди між США, Канадою та Мексикою можуть призвести до зростання цін на автомобілі в США на 12 000 доларів. Це негативно вплине на споживачів і створить плутанину в складній системі постачання автомобілів.
За повідомленнями Bloomberg, витрати на виробництво кросовера-утилітарника зростуть мінімум на 4 000 доларів, а для електромобілів – навіть у три рази. Ймовірно, ці витрати лягуть на плечі споживачів.
Митні збори у розмірі 25% на імпорт з Канади та Мексики можуть ще більше загострити проблему доступності автомобілів, яка вже виштовхує покупців з ринку. Навіть до введення мит, середня ціна на автомобілі наближалася до 50 000 доларів, що більш ніж на 20% вище, ніж п’ять років тому. Ця ситуація також ставить під сумнів передвиборчі обіцянки Трампа щодо контролю інфляції, оскільки довіра споживачів знизилася до мінімуму за останні чотири роки через побоювання стосовно впливу імпортних мит.
Лідери індустрії попереджали, що ці заходи можуть суттєво вплинути на продажі, прибутки та зайнятість в секторі. Вони також стосуються деяких з найбільш відомих і користуваних моделей, таких як пікап Chevrolet Silverado та позашляховик Ford Bronco Sport.
Згідно з аналізом Anderson Economic Group, вартість позашляховика з "помітною" часткою мексиканських деталей зросте приблизно на 9 000 доларів, тоді як пікап подорожчає на 8 000 доларів.
"Тарифи, про які говорить Трамп, можуть суттєво вплинути на обсяги продажів автомобілів", – зазначає Андерсон.
Продажі автомобілів вже знижуються, оскільки споживачі стикаються з високими цінами та витратами на кредити. Як наслідок, у січні споживчі витрати з урахуванням інфляції зменшилися найбільше за майже чотири роки.
Наприклад, під загрозою зникнення можуть опинитися автомобілі Ford, які виготовляють у Мексиці, такі як пікап Maverick, позашляховик Bronco Sport та електричний Mustang Mach-e. Додатково, компанія GM виготовляє пікапи Chevrolet Silverado в Мексиці, Канаді та США, а Stellantis – пікапи Ram у Мексиці та США.
Генеральний директор компанії Джим Фарлі застеріг, що нові мита "створять в американській промисловості таку прогалину, якої ми раніше не спостерігали".
Він також підкреслив, що планує ввести збори на автомобілі "близько 25%" та подібні збори на напівпровідники і фармацевтичні товари.