Російські контрабандисти активно використовують можливість заробітку на перепродажу автомобілів з Європи, що опинилися під санкціями. Заможні росіяни готові витрачати десятки тисяч євро на елітні автомобілі. Видання Financial Times дослідило діяльність п'яти російських компаній, які займаються контрабандою автомобілів з Європи.
У рекламному оголошенні російського імпортера "Автоімпорт" на платформі Auto.ru було представлено BMW 530 d M Sport за ціною 68 200 доларів, проте автомобіль залишався в Німеччині. Станом на середину грудня, він продавався на сайті німецького постачальника Autopartner BGL за 31 900 євро. Представник Autopartner BGL запевнив, що оголошення в Росії не мають ніякого відношення до них і підтвердив, що автомобіль досі перебуває в Німеччині.
Дослідження виявило на російському ресурсі Auto.ru понад 50 розкішних автомобілів, що пропонувалися імпортерами з різних німецьких дилерів, з середньою націнкою приблизно 19 000 євро. Контрабандисти часто стверджують, що зможуть приховати автомобіль у третій країні. Financial Times змогла прослідкувати чорний Mercedes-Benz S350, який у січні 2024 року був проданий киргизькій таксомоторній компанії німецьким автотрейдером Kessler & Haag. У березні автомобіль був зареєстрований на московську таксомоторну компанію.
Представник "Автоімпорту" повідомив, що німецькі автомобілі з Європи доставляються через Туреччину та Грузію, зазначивши, що наразі дешевше та швидше провозити дорогі німецькі автомобілі через Південну Корею, ніж через Балтійські країни або Білорусь, адже ця азіатська країна запровадила "мінімальні" санкції проти Росії.
Проте Financial Times виявила автомобілі, які перевозилися через Білорусь, незважаючи на посилення санкцій. Білий Mercedes-Benz E220D від продавця Gruma Automobile було сфотографовано в Росії восени 2024 року, після його проходження через зовнішній кордон ЄС у вересні. Керівник відділу продажів Gruma Automobile Міхаель В'югер спростував інформацію про продаж цього автомобіля і запевнив, що компанія не має справ з особами або організаціями, на які накладено ембарго.
Декілька німецьких продавців автомобілів висловили незнання про продаж своїх автомобілів у Росію або про їх рекламування на російських ресурсах. Маркус Клаппер з Autohaus Reisert зазначив, що не бачив оголошень у Росії, але знає, що деякі брокери копіюють інформацію та зображення з сайтів дилерів для перепродажу автомобілів з націнкою.
Європейські чиновники обізнані про те, що елітні авто все ще надходять до Росії, але їхня увага зосереджена на протидії обходу санкцій щодо товарів, що можуть бути використані у військовій сфері. Росіяни все ще мають можливість придбати елітні автомобілі відомих європейських брендів, незважаючи на заборону на їхнє офіційне ввезення в РФ. Основними гравцями у обході західних обмежень є Грузія та деякі країни Центральної Азії.
Постійний оглядач The Times Ед Конвей в своєму матеріалі детально описав, як дорогі автомобілі потрапляють до Росії в обхід західних санкцій, зокрема, прослідкував за шляхом нового Range Rover, виготовленого в Соліхаллі. За його словами, за тим, як Москва обходить обмеження, пильно стежить Пекін. Ця ситуація може викликати певні ризики на фоні можливих військових ескалацій в Тайвані.