Аналітики Goldman Sachs Group Inc вважають, що побоювання щодо впливу масштабних американських санкцій на російську нафтову промисловість можуть бути перебільшеними. Зокрема, зростання фрахтових ставок і низькі ціни на нафту сприяють збереженню торгівлі. Як повідомляє Bloomberg, зростання вартості перевезень спонукає несанкціоновані кораблі транспортувати російську нафту, заповнюючи прогалини, залишені танкерами, які потрапили під санкції. Поглиблення дисконту на нафту ESPO також створює сильні стимули для трейдерів та нафтопереробників, чутливих до цін, продовжувати закупівлі.
Після введення останнього пакету санкцій адміністрацією Байдена доходи Росії від продажу нафти, за даними аналітиків, навіть дещо зросли. Західні політики, відповідно до оцінок Goldman, зосередять свої зусилля не на скороченні обсягів, а на максимізації знижок. Загальний обсяг експорту залишається "досить стабільним".
"Невизначеність щодо наслідків санкцій висока, особливо враховуючи, що деякі дії, пов'язані зі згортанням санкцій, дозволені до 12 березня", – зазначають аналітики в своїй записці.
10 січня США оголосили про новий великий пакет санкцій проти Росії, націлений на її нафтовий експорт. Під обмеження потрапили понад 180 танкерів "тіньового флоту", дві крупні нафтові компанії Росії та компанії, що забезпечують страхування цих танкерів.
Bloomberg оцінює цей санкційний пакет як один з найпотужніших за всю історію, і вважає, що він може завдати шкоди експорту російської нафти навіть сильніше, ніж усі попередні санкції разом узяті.
Проте, внаслідок цих санкцій вартість перевезення російської нафти ESPO до Китаю зросла ще більше і тепер майже в п’ять разів перевищує рівень до введення обмежень на нафтову промисловість Росії.