Французькому червоному вину загрожує "екзистенційна" криза. Молодь все частіше обирає інші напої або зовсім відмовляється від алкоголю. За даними видання Financial Times, споживання червоного вина у Франції скоротилося приблизно на 90% з 1970-х років. Загалом споживання вина, включаючи червоне, біле та рожеве, знизилося в країні більш ніж на 80% з 1945 року, а ця тенденція лише посилюється. Представники покоління Z купують вино удвічі менше, ніж міленіали.
Ці зміни в споживанні вина у Франції підсилюють глобальні тренди, які негативно впливають на винний бізнес, зокрема, зменшення споживання алкоголю та зміну смакових переваг. Зокрема, червоні вина втрачають популярність серед молоді, яка віддає перевагу пиву, міцним напоям та безалкогольним варіантам.
Водночас галузь стикається з різким зменшенням попиту з боку Китаю, одного з основних експортних ринків, і наслідками змін клімату. Ці проблеми по-різному впливають на різні категорії вин.
Деякі ключові гравці галузі вважають, що виробники повинні адаптуватися до нової реальності, зосередивши увагу на якісніших винах або розширивши асортимент, включаючи білі та слабоалкогольні вина. Проте для цього потрібні інвестиції в нові виноградники та обладнання.
Жан-П'єр Дюран, член правління CIVB, зазначає, що попит на вина нижнього цінового сегмента в майбутньому буде незначним, оскільки молодь віддає перевагу якості перед кількістю. У Франції деякі вина продаються за 2,50 євро за пляшку.
Він також підкреслює, що перевиробництво та велика кількість дешевих вин погіршили імідж Бордо, хоча цей регіон має славу завдяки Сент-Емільону, де виготовляють високоякісні та дорогі вина.
Виноробні високого класу також повинні адаптуватися до викликів, пов'язаних зі зміною клімату та змінюючимися смаками споживачів. Проте деякі виробники не прагнуть до інновацій через витрати або через відданість традиціям. Зміна виробництва з червоного на біле вино вимагає значних інвестицій, і не всі регіони годяться для відрощування різних сортів винограду.
Крім того, багато хто не спішить впроваджувати винний туризм і персоналізований маркетинг, які можуть привабити молодих споживачів, які прагнуть отримати новий досвід та розуміння під час покупки.
Для боротьби з перевиробництвом у регіоні Бордо планують викорчувати до 9 500 гектарів виноградних лоз. Дворічний план, що почав реалізовуватися в 2023 році, передбачає виплату 6 000 євро за кожний викорчуваний гектар з загального бюджету в 57 мільйонів євро.
Кліматичні зміни можуть призвести до зникнення просекко з полиць магазинів. Виноградники на схилах гір, де вирощують виноград для ігристого напою, ризикують зазнати деградації ґрунту. Також виноградники в Італії, Португалії та Іспанії, які розташовані на схилах пагорбів, є дуже важкими у догляді.
Окрім цього, просутто може зникнути через епідемію свинячої чуми в Італії.