Флот танкерів із російською нафтою марки Urals накопичився біля східного узбережжя Китаю, що стало наслідком скорочення закупівель Індією через західні санкції.
За даними Kpler, на якірній стоянці в Жовтому морі зараз знаходиться щонайменше п’ять суден із загальним обсягом близько 3,4 мільйона барелів російської нафти. Це вдвічі більше за показник минулого тижня і встановлює рекорд за останні понад п’ять років.
Варто відзначити, що ця зона скупчення розташована недалеко від провінції Шаньдун — одного з ключових центрів, де розташовані китайські незалежні нафтопереробні заводи.
Такий феномен накопичення Urals у прибережних водах Китаю викликав підвищений інтерес нафтотрейдерів по всьому світу. Зазвичай китайські НПЗ віддають перевагу російській нафті зі східних терміналів і не є традиційними покупцями марки Urals, що ускладнює ситуацію.
Останнім часом посилення контролю з боку США над поставками російської нафти до Індії, а також санкції проти «Роснефти» і «Лукойлу» змушують продавців Urals шукати нові канали збуту у Східній Азії. У грудні обсяги імпорту Індією очікуються близько 800 тисяч барелів на добу, що значно поступається піковому рівню в 2 мільйони барелів у червні.
Американські санкції проти «Лукойлу» і «Роснефти» тиснуть на ціни російської нафти, знижуючи їх, що призводить до розширення знижок на нафту з Москви. Покупці, побоюючись можливих вторинних санкцій, не поспішають купувати російську нафту, що ще більше погіршує ситуацію.
За повідомленням 8 каналу, 16 грудня ціни на російську нафту досягли найнижчого рівня від початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Західні санкції змушують російських експортерів збільшувати дисконтні ставки, тоді як світовий ринок демонструє тенденцію до зниження цін на нафту.

