Афер із скручуванням одометра стосується не лише старомодних, а й нових автомобілів, — інформують експерти онлайн-бази вживаних транспортних засобів carVertical. Їхні слова наводить 8 канал.
Згідно з дослідженням, найвищий ризик підробки пробігу спостерігається серед автомобілів 2002 року випуску — 18,5% перевірених моделей мали змінені показники одометра. Натомість із більш новими машинами випадки коригування пробігу трапляються рідше.
Так, для автомобілів 2021 року лише у 2% випадків зафіксований фальшивий пробіг. Аналогічний показник для моделей 2022 року — 3%, а у 2023 році — 2,7%.
Експерти також визначили середній обсяг «втраченої» дистанції за роками: машини 2000 року в середньому «зменшували» пробіг на 110 900 км, а авто 2010 року — на 100 500 км. У 2020 році цей показник знизився до 90 000 км, а власники авто, виготовлених 2023-го, зазвичай коригували показник одометра приблизно на 19 900 км.
Крім того, в 53–60% транспортних засобів, вироблених у період з 2011 до 2017 року, було виявлено пошкодження. Серед авто 2021 року пошкоджену історію мали 40,7%, а для 2023-го цей відсоток сягнув рекордних 68,6%. За словами аналітиків carVertical, це свідчить про те, що навіть найновіші авто не застраховані від пошкоджень.
Вартість ремонтних робіт сучасних автомобілів суттєво зросла через використання дорогих запчастин та інноваційних технологій. Якщо середня сума ремонту машина 2000 року становила 102 543 гривні, то для моделей 2020 року — 249 033 гривні, а для 2023-го — рекордні 849 642 гривні.
Вказані дані базуються на аналізі онлайн-звітів про історію вживаних авто, що їх досліджували клієнти carVertical в Україні за минулий рік. Дослідження охопило транспортні засоби, виготовлені у період з 2000 по 2023 роки.
Змінені пробіги та факти пошкоджень групували за роком випуску, виражали у відсотках та пізніше порівнювали між собою.
Щоб уникнути проблем із фальсифікацією одометра, спеціалісти радять ретельно перевіряти історію авто у офіційних сервісних центрах.
«Шахраї особливо орієнтуються на нові машини з великим пробігом, адже корекція одометра дозволяє їм отримати більший прибуток. Ці дані підтверджують, що випадки скручування не менш поширені серед нових автомобілів, а іноді навіть частіші, ніж серед старих», — коментує експерт авторинку Матас Бузеліс.
Раніше carVertical також повідомляв, що продавці уживаних авто часто приховують інформацію про те, що транспортний засіб раніше використовувався як таксі. Фахівці вказують, що такі автомобілі зазвичай мають підвищений знос, особливо інтер’єру салону. Окрім того, серед ознак експлуатації у службах таксі, поліції чи прокату — характерні особливості технічного стану.
Нагадаємо, фахівці ще раніше визначили десять найпоширеніших схем шахрайства під час купівлі вживаних автомобілів.

