Суперечливий проект легкого багатофункціонального турбогвинтового літакa ЛМС-901 "Байкал" від УЗГА ("Уральський завод цивільної авіації") може бути призупинений або переданий компанії S7 Group. Про це повідомляє видання "Коммерсантъ".
Це пов’язано з будівельними недоліками літака, виправлення яких, згідно з інформацією джерел видання, може зайняти багато років. Один з них зазначив, що під час проєктування "Байкалу" було зроблено кілька "фундаментальних помилок", внаслідок чого "літак фактично потрібно створювати заново".
В "Уральському заводі цивільної авіації" сподіваються на можливість врятувати проект. Для доопрацювання літака підприємство, як стверджується, звернулося до держави з проханням про додаткове фінансування в розмірі близько 10 млрд російських рублів. Чи було схвалено виділення цих коштів, залишається під питанням.
Як альтернатива ЛМС-901, російська сторона розглядає можливість ремоторизації старого радянського літака Ан-2, що здобув популярність під назвою "кукурудзник". Виробництво нового двигуна для цього літака вимагатиме близько 1,8 млрд рублів, що є мінімум у п'ять разів дешевшим, ніж модернізація "Байкалу".
Громадянська авіація є одним із небагатьох секторів економіки Російської Федерації, де введені західні санкції справді викликали значні проблеми.
Стало відомо, що Росія збудувала в 15 разів менше авіалайнерів, ніж планувала. Після початку повномасштабної війни російська ОАК встигла збудувати (на грудень) лише сім авіалайнерів, придатних до експлуатації, тоді як планувала збудувати понад 100.
Кількість аварійних ситуацій з літаками західного виробництва, які використовує Росія, також значно зросла. Про один з таких інцидентів УНІАН інформував у січні цього року.