Літак американської авіакомпанії American Airlines, на борту якого перебувало 64 пасажири і члени екіпажу, став учасником авіаційної аварії, зіткнувшись у повітрі з військовим гелікоптером під час наближення до Національного аеропорту імені Рональда Рейгана у Вашингтоні. Це інцидент стався в рамках низки подібних випадків, що мали місце за останні місяці.
Видання EuroNews повідомляє, що фахівці стверджують, що авіаперевезення залишаються найнадійнішим способом пересування.
Смертельні аварії американських комерційних авіаперевізників трапляються досить рідко.
Аварія літака у Вашингтоні викликала нову хвилю занепокоєння щодо безпеки авіаперельотів. Наприкінці 2024 року більше 200 людей стали жертвами двох катастроф, які трапилися з невеликим проміжком у кілька днів. Перший інцидент стався у грудні, коли внаслідок падіння літака "Азербайджанських авіаліній" у Казахстані загинули 38 осіб. Лише через чотири дні в результаті аварійної посадки рейсу Jeju Air у Південній Кореї загинули ще 179 людей.
Крім того, численні звіти про те, як літаки потрапляють у сильну турбулентність, а пасажири отримують травми, зокрема один летальний випадок на рейсі Singapore Airlines, підвищують занепокоєння мандрівників щодо їхньої безпеки.
Згідно з інформацією, наданою Aviation Safety Network, у 2024 році у результаті авіакатастроф загинуло 318 людей, що робить цей рік найбільш летальним у повітряному секторі з 2018 року.
Протягом 2023 року не зафіксовано жодного інциденту, пов'язаного з катастрофами комерційних авіалайнерів. До початку 2024 року авіаційний сектор перевіз 5 мільярдів пасажирів у всьому світі. І до останніх днів 2024 року галузь була на шляху до повторення цього успіху в питаннях безпеки, – повідомив доктор Хассан Шахіді, президент та генеральний директор Фонду безпеки польотів, неприбуткової організації, яка спеціалізується на авіаційній безпеці.
Згідно з дослідженнями, проведеними Массачусетським технологічним інститутом, нині авіаперельоти є більш безпечними, ніж будь-коли раніше.
Відповідно до проведених аналізів, в інтервалі між 2018 і 2022 роками ймовірність загибелі під час авіаперельоту становила 1 на 13,7 мільйона пасажирських посадок. Це значно менше, ніж 1 на 7,9 мільйона посадок у періоді 2008-2017 років, а також набагато краща статистика порівняно з 1 на 350 000 посадок у 1968-1977 роках.
Дослідження, виконане в Академії аеронавтики Ембрі-Ріддла, показало, що близько 80% авіаційних інцидентів можна віднести до людського фактора. Виявлено, що пілотські помилки є причиною 53% катастроф, в той час як механічні проблеми становлять лише 21% випадків.
Компанія Airbus провела дослідження, яке дозволило визначити, яка стадія польоту є найризикованішою. Виявилося, що найбільша ймовірність аварій спостерігається під час злету та посадки.
Невелика позитивна сторона жахливого року, пережитого авіацією, полягає в тому, що кожна катастрофа сприяє підвищенню безпеки авіаперевезень у майбутньому.
За кілька хвилин до планованого приземлення, диспетчери попросили рейс American Airlines 5342 використовувати коротшу злітно-посадкову смугу. Пілоти погодилися і внесли корективи до свого заходу на посадку.
За кілька хвилин після вильоту літак стикнувся з вертольотом UH-60 Blackhawk, на борту якого перебували три військовослужбовці.
Президент США Дональд Трамп висловив свої думки щодо трагедії через свої акаунти в соціальних мережах. Він зауважив, що його дивує поведінка пілота вертольота, а також нездатність диспетчерів оперативно попередити військових про загрозу можливого зіткнення з пасажирським літаком.