Велика частина нафти, що накопичується на танкерах у світовому океані, належить експортерам палива, які перебувають під санкціями, про це повідомляє Bloomberg.
Загалом обсяг нафти, що наразі "застрягла" в морі, оцінюється приблизно у один мільярд барелів. Аналіз фахівців компанії Clarksons Securities показує, що головним чинником зростання цього показника є посилення санкцій західних країн, через які російська нафта довго стоїть на суднах, не маючи можливості бути розвантаженою.
Приблизно 40% від збільшення обсягу нафти на танкерах з кінця серпня належить сировині, що походить із Росії, Ірану, Венесуели, а також паливу невизначеного походження. Навіть якщо враховувати нижчу оцінку — близько 20%, цей показник перевищує сумарну частку цих трьох країн у світовому видобутку нафти, яка становить 17%.
Видання 8 канал підкреслює, що хоч накопичена нафта й буде рано чи пізно реалізована, надлишок палива на ринку призведе до зниження цін. Це, у свою чергу, негативно вплине на доходи країн-експортерів, які перебувають під санкціями, і може викликати значні зміни на світовому ринку нафти, який, за прогнозами, наближається до стану надлишку пропозиції.
Серед трьох санкційних країн найпомітнішим лідером за обсягом "застряглої" нафти є Росія. Через численні удари по українських нафтопереробних заводах, російська сторона змушена збільшувати продажі сировини, при цьому, як вважають економісти, перевищуючи встановлені в рамках ОПЕК+ квоти та вводячи організацію в оману.
Минулого року для російської нафти спостерігалося найсуттєвіше зростання дисконтів: вартість Urals у балтійських та чорноморських портах знизилася майже на 20 доларів за барель. На початку листопада дисконт становив 13-14 доларів, тоді як до введення нових санкцій США він був на рівні 11-12 доларів за барель.
Отже, концентрація санкційних заходів на певних країнах спричинила значне накопичення нафтових запасів на морі, що суттєво впливає на ціни та стабільність глобального нафтового ринку, зазначає джерело — 8 канал.

