Щонайменше 65 нафтових танкерів зафіксували якір у різних водах, зокрема поблизу берегів Китаю та Росії. Причиною цього стали нові санкції з боку США, запроваджені 10 січня. Як повідомляє Reuters, п'ять танкерів зупинилися біля китайських портів, сім – біля Сінгапуру, а решта розташувалися поблизу російських узбережжів у Балтійському морі та на Далекому Сході.
Ці дії підсилюють тиск на судна, які вже постраждали від попередніх американських санкцій. Відзначено ще 25 нафтових танкерів, що залишилися на місцях неподалік іранських портів та поблизу Суецького каналу.
Деякі порти вжили заходів через введені санкції, що ще більше ускладнило ситуацію. Зокрема, група портів у Шаньдуні заборонила заходити у свої води танкерам, які підпадають під американські обмеження. За оцінками аналітиків, близько 10% глобального танкерного флоту опинилися під американськими санкціями.
"Вплив цих санкцій може позитивно вплинути на ринок танкерів, оскільки пропозиція суден зменшиться, але реальний внесок матимемо, коли інші експортери зможуть компенсувати втрачені обсяги", – зазначив аналітик компанії Jefferies Омар Нокта.
Середня денна виручка супертанкерів за 13 січня зросла більше ніж на 10% у порівнянні з попереднім днем, становивши близько 26 000 доларів. Деякі фрахтувальники вже намагалися орендувати судна 10 січня після оголошення санкцій, що свідчить про скорочення в наявності суден.
"Зростання попиту на експорт до Індії та Китаю з інших регіонів, окрім Росії, призведе до підвищення попиту на ненакладені санкції танкери", – відзначили експерти торговельної аналітичної платформи Kpler.
У п’ятницю Міністерство фінансів США запровадило санкції проти російських нафтових компаній "Газпром нафта" та "Сургутнефтегаз", а також проти 183 суден, які перевозили російську нафту, оскільки ці санкції націлені на доходи, які Кремль використовував для фінансування війни з Україною.
В результаті Індія прийняла рішення не приймати нафтові танкери, на які США наклали санкції за їх участь у перевезенні вантажів для Росії.