Через складні фінансові обставини компанія Nissan може бути на межі банкрутства. Такий прогноз зробив один із керівників відомого японського бренду в інтерв’ю Financial Times. За його словами, Nissan виживе лише за умови, якщо зможе знайти надійного інвестора, яким можуть стати банки або великі страхові компанії. В противному випадку, ризик того, що компанію придбають інші виробники автомобілів, зростає.
"Ситуація для автовиробника ускладнилася, оскільки його давній партнер Renault почав знижувати свою частку в капіталі, що додатково вплинуло на динаміку їх двадцятирічного співробітництва. Renault врятувала Nissan від банкрутства у 1999 році, придбавши 36,8% акцій японської компанії. Однак, незважаючи на те що обидва бренди зберегли свою незалежність, співпраця між ними була далеко не безхмарною через розбіжності в управлінні та фінансах. У 2002 році Nissan купив 15% акцій Renault, а Renault підвищила свою частку в Nissan до 43%," – йдеться у звіті.
Фінансова криза загострилася після рішення Renault скоротити свою частку в Nissan до 40% від попередніх 46%. Крім залучення коштів від банків і страхових компаній, керівництво Nissan також розглядає можливість продажу частини своїх акцій компанії Honda. Варто зазначити, що активи Honda можуть бути передані навіть компанією Renault.
"Більш широкі плани реструктуризації Nissan включають зменшення його 34-відсоткової частки в партнері по альянсу Mitsubishi Motors до 24%. Mitsubishi, яка має сильні позиції у Південно-Східній Азії та розвиває передові гібридні технології, також вивчає нові напрямки співпраці з Nissan і Honda, хоча конкретних планів поки що не було оголошено", – зазначається у матеріалі.
Цікаво, що раніше колишній голова Renault-Nissan-Mitsubishi Карлос Гон заявляв, що Honda в майбутньому може поглинути своїх партнерів. Він наголошував, що альянс трьох японських компаній може бути частиною стратегічного плану Honda щодо інтеграції менших брендів.
Наприкінці липня Nissan зменшив обсяги виробництва автомобілів на своєму японському заводі через зниження прибутковості.
Варто також зазначити, що німецькі виробники автомобілів переживають великі труднощі – нові автомобілі не знаходять попиту. На логістичному майданчику CAT Automobillogistik в Ессені накопичилося близько 6 тисяч нових автомобілів, включаючи дорогі моделі Volkswagen та Audi, а також електромобілі загальною вартістю щонайменше 300 млн євро. Багато з цих машин залишаються там понад пів року, іноді навіть більше року, розповідають співробітники.