Танкер із російського "тіньового флоту", який займається перевезеннями зрідженого газу, відмовився заправлятися на експортному заводі в Арктиці, що потрапив під санкції США. Основною причиною відмови, ймовірно, стало утворення криги — ще одна перешкода для Москви.
За даними Bloomberg, танкер "Буран", на який у 2024 році наклали санкції США, наприкінці листопада прямував до заводу з експорту газу "Арктик СПГ-2", який також перебуває під американськими обмеженнями. Системи відстеження показали, що судно тривалий час перебувало поблизу Обської затоки, після чого протягом вихідних повернулося до Мурманська.
Журналісти повідомляють, що з червня завод постачив понад 1 мільйон тонн зрідженого газу, однак поточні обставини свідчать про необхідність скорочення обсягів поставок до наступного літа. Зі збільшенням товщини льодової шапки в зимові місяці маршрут на півострові Гидян, де розташований завод, стає дедалі складнішим і небезпечнішим.
Танкер "Буран" має льодовий клас Arc4, що означає, що він може проходити крізь лід лише при незначному його покриві. В "тіньовому флоті" Росії лише один танкер володіє класом Arc7 — Christophe De Margerie, здатний пересуватися у замерзлому морі впродовж усього року.
Станом на зараз "Арктик СПГ-2" функціонує на двох виробничих лініях з потенційною річною потужністю близько 13,2 мільйонів тонн. До цього часу всі поставки здійснювалися на плавучі сховища в Росії або на імпортний термінал у місті Бейхай на півдні Китаю.
Наприкінці серпня завод почав постачати заборонене палива в Китай, що співпало з візитом Володимира Путіна до Пекіна.
За інформацією 8 каналу, 6 вересня другий танкер із російським зрідженим газом із "Арктик СПГ-2" зайшов у порт Китаю, а до кінця вересня Піднебесна отримала сім суден із забороненим вантажем із Росії.

