Виробництво пива в Україні за 11 місяців 2024 року підвищилось на 4,9% в порівнянні з аналогічним періодом 2023 року. Про це повідомила галузева компанія "Укрпиво", що займається виробництвом пива, безалкогольних напоїв та мінеральних вод.
Фахівці зазначають, що обсяг виробництва пива в Україні (без урахування безалкогольного пива з вмістом спирту до 0,5 об. %) за зазначений період становить 129,8 млн дал, що відповідає 104,9% до аналогічного періоду 2023 року. Проте, ці показники ще не досягли довоєнних рівнів. В порівнянні з 2021 роком, виробництво пива зменшилось на 17,5%.
У минулому році українські пивовари також показали позитивні результати: у 2023 році було виготовлено 133 млн дал пива, що на 7,8% більше, ніж у 2022 році. Це може свідчити про поступове відновлення української пивної індустрії, яка постраждала від повномасштабної війни та порушення ланцюгів постачання.
Експорт українського пива поки не повернувся до довоєнних обсягів, однак він поступово зростає. Згідно з даними Державної митної служби, за 11 місяців 2024 року Україна експортувала пиво на суму 27,8 млн дол., в той час як у 2023 році цей показник складав 24,4 млн дол. На порівняння, у 2021 році Україна експортувала пива на 42,2 млн дол.
Імпорт пива ж, навпаки, зріс та навіть перевищив довоєнні показники: за січень-листопад було ввезено пива на 72,5 млн дол. (у 2021 році – 71,7 млн дол.).
Згідно з дослідженнями ВООЗ, близько половини українців (50,5%) періодично вживає пиво. Кожен дорослий українець, згідно з даними, споживає пиво в середньому 27 днів на рік, по 750 мл за раз. Також 62,7% чоловіків і 40,3% жінок вживають алкоголь хоч один раз на місяць.
Дослідження Gradus Research Company виявило, що через повномасштабну російсько-українську війну 49% громадян змінили свої харчові звички. Близько 19% опитаних зізналися, що почали частіше вживати алкогольні напої через стрес та зростання цін.
Нагадаємо, раніше експерти виявили, де у світі можна купити найдешевше пиво. В’єтнам виявився країною, де пінний напій коштує приблизно у 17 разів менше, ніж у Великобританії. Це пояснюється доступністю місцевих інгредієнтів та відносно низькою вартістю робочої сили в виробництві цього популярного напою.