Країни Європи впровадили санкції проти Росії після розпочатку повномасштабної агресії в Україні, і до обмежень потрапили також дорогі автомобілі. Проте росіяни продовжують купувати елітні західні автомобілі. Постійний оглядач The Times Ед Конвей у своїй статті пояснює, як дорогі автомобілі потрапляють до Росії, обходячи західні санкції, продемонструвавши приклад нового Range Rover з Соліхалля.
За його словами, автомобілі були доставлені на стоянку біля кордону Грузії з Росією. У складі колон були Mercedes G-wagons, BMW, Porsche, а також Lamborghini. Після того, як їх залишили на стоянці, їх перемістили на кілька сотень ярдів до прикордонного пункту, після чого автомобілі перетнули кордон Росії, а забрала їх інша вантажівка.
Один з водіїв, проїжджаючи, стверджує прикордонникам, що їде транзитом до Казахстану, що технічно дозволяє перевезення автомобілів через кордон без порушення правил. Потрапивши до Росії, автомобілі залишаються в країні, навіть не фігуруючи в офіційних митних звітах. Таким чином, з точки зору статистики, вони фактично зникають.
Це пояснює, чому обсяги експорту автомобілів з Європи до Росії впали до нуля, тоді як експорт до країн Кавказу та Центральної Азії стрімко зріс. Азербайджан, який раніше займав другорядне місце у торгівлі автомобілями, раптом обійшов Португалію та Швецію, ставши одним з найбільших ринків автомобілів. Британська автомобільна лобістська організація, Товариство автовиробників і торговців, стверджує, що тут немає нічого підозрілого, запевняючи, що Азербайджан не експортує автомобілі до Росії, спираючись на митні дані. Проте, як показує ситуація в Грузії, інформація митниці може бути ненадійною.
Як зазначив Конвей, нещодавно BMW погодилася на продаж "більш ніж 100" люксових автомобілів у Росію через сірий ринок. Багаті росіяни використовують особистих покупців та контрабандистів для ввезення товарів розкоші та новинок європейської моди до Москви і Санкт-Петербурга.
Ця історія з автомобілями підкреслює той факт, що незважаючи на заяви про торгівлю, санкційні товари все ще продовжують надходити до Росії. Автомобілі важче заховати, ніж компоненти для безпілотників, адже деталі радарів і навігаційні пристрої легко можна приховати в невеликих упаковках.
За ситуацією пильно стежить Пекін, де створено міжвідомчу групу для дослідження того, як Росія обходить санкції, як у сфері товарів, так і фінансових активів, що зазнали обмежень. Це викликає занепокоєння, оскільки Китай має значно більше фінансових активів за кордоном, ніж Росія, і більше залежить від імпорту комплектуючих.
З огляду на глобалізацію, у разі нової глобальної холодної війни світова економіка може не зазнати серйозних потрясінь. Якщо Росія є прикладом, то цілком можливо, що торгівля не зникне, а просто стане більш складною.
Росіяни все ще можуть придбати елітні автомобілі відомих європейських марок, незважаючи на заборону їхнього офіційного ввезення в країну. Одним з основних каналів обходу західних обмежень є Грузія.
Хоча прямий експорт заборонених товарів до Росії значно зменшився, він став раптово зростати для ряду сусідніх країн. Британія почала постачати обладнання для безпілотників до Киргизстану і експортувати розкішні автомобілі до Азербайджану в значних обсягах. Разом з тим сам Азербайджан почав активно експортувати елітні автомобілі в країни Кавказу і Центральної Азії, включно з Грузією і Казахстаном, хоча самостійно їх не виробляє.