Щонайменше 65 нафтових танкерів встали на якорі в різних місцях, зокрема неподалік берегів Китаю та Росії. Це викликано новими санкціями США, запровадженими 10 січня. За інформацією Reuters, п’ять танкерів зупинилися біля китайських портів, ще сім – біля Сінгапуру, а решта стали на якір біля російських берегів у Балтійському морі та на Далекому Сході.
Ці зупинки вантажних суден посилюють тиск на інші судна, які вже постраждали від раніше накладених санкцій США. Серед них 25 танкерів, які залишилися в різних районах, зокрема поблизу портів Ірану та в околицях Суецького каналу.
Деякі порти також вжили заходів у відповідь на нові санкції, що ще більше загострило ситуацію. Наприклад, портова група Шаньдун заборонила доступ до своїх вод танкерам, що підпадають під американські обмеження. За оцінками аналітиків, близько 10% світового флоту танкерів опинилися під санкціями США.
"Вплив цих санкцій може підвищити підтримку ринку танкерів завдяки зменшенню пропозиції суден, але справжня зміна стане помітною, коли інші експортери заповнять порожнечі", – вважає аналітик компанії Jefferies Омар Нокта.
13 січня середня добова виручка супертанкерів зросла більш ніж на 10% у порівнянні з попереднім днем, склавши близько 26 000 доларів. Деякі компанії намагалися зафрахтувати судна 10 січня після оголошення санкцій, що свідчить про зменшення пропозиції.
"Зростання попиту на експорт до Індії та Китаю з інших країн, крім Росії, призведе до підвищення запиту на танкери, що не підпадають під санкції," – вказали експерти аналітичної платформи Kpler.
У п'ятницю Міністерство фінансів США наклало санкції на російські нафтові компанії "Газпром нафта" і "Сургутнефтегаз", а також на 183 судна, які здійснюють перевезення російської нафти, оскільки ці заходи спрямовані на зменшення доходів, які Москва використовує для ведення війни в Україні.
В результаті Індія відмовилася приймати танкери, на які накладено санкції США через їхню участь у перевезенні вантажів для Росії.