Американська суднобудівна промисловість не може конкурувати з китайською, і в майбутньому це може призвести до ще більшої кризи. Такі дані наводяться в звіті Центру стратегічних і міжнародних досліджень (CSIS).
Згідно з повідомленнями, у 2024 році американські верфі сконструювали лише п'ять великих торгових суден з валовою місткістю 76 000 брутто-тонн. У той же час, китайська державна корпорація CSSC в минулому році побудувала 250 суден, загальною вагою 14 000 000 брутто-тонн.
Експерти зазначають, що Китай демонструє вражаючі темпи зростання у глобальному комерційному суднобудуванні. Частка країни на світовому ринку зросла з 5% у 2000 році до понад 53% у 2024 році. Південна Корея та Японія – два інших важливих гравці у цій сфері – за той же період зменшили свою загальну частку з 74% до 42%.
Фахівці відзначають, що частка Китаю й далі зростатиме, оскільки виробники кораблів інвестуватимуть зароблені кошти у розвиток своїх виробничих можливостей.
На можливості суднобудування слід дивитися як на виробничі ресурси, що мають подвійне призначення. Це питання є надзвичайно важливим для США, оскільки Військово-морські сили Китаю вже мають номінально більшу кількість кораблів, ніж флот Сполучених Штатів.
У 2019 році західні інформаційні агенції повідомляли, що військово-морські сили Китаю досягли важливої віхи — 300 кораблів різного класу, що перевищує флот США більш ніж на десять бойових суден.
Флот Сполучених Штатів залишається перевершуючим китайський за якістю, але відстань між ними бурхливо скорочується.
Нагадаємо, що в кінці минулого року китайці спустили на воду свій перший гігантський корабель типу 076. Експерти вважають, що він обладнаний електромагнітною катапультою, яка дає змогу запускати навіть важкі безпілотні літальні апарати.
Цей корабель став першим авіаносцем Китаю, що обладнаний системою CATOBAR (катапульта для допомоги при зльоті та утримання під час приземлення), що дозволяє літакам злітати за допомогою спеціальних катапульт.