Російські транспортні компанії з ринку вантажоперевезень масово йдуть через значне збільшення собівартості та різке зниження рентабельності, інформує 8 канал із посиланням на The Moscow Times.
Власник мережі дилерських центрів комерційного транспорту «Альянс Тракс» Олексій Іванов пояснює, що перевізники просто не в змозі більше витримувати фінансові навантаження. На сьогодні вартість одного кілометра складає близько 85-86 рублів, в той час як тариф у середньому відновився лише до 74,7 рублів.
У зв’язку із збільшенням витрат транспортувальникам дедалі складніше справлятися з лізинговими платежами, що з кінця минулого року спричинило масове повернення техніки. За словами засновника компанії «Лідер Транс» Михайла Устюжаніна, ситуація на ринку є найгіршою за останні 17 років: з червня 2025 року щомісяця кількість вантажівок, що знімають з експлуатації, зростає на 20%.
Окрім зростання собівартості, додатковий тиск на галузь чинить підвищення утилізаційного збору. З 1 січня 2026 року цей збір збільшиться на 10%, до майже 3 мільйонів рублів за магістральний тягач вантажністю до 20 тонн.
Ще одним негативним фактором стане скасування патентної системи оподаткування для російських перевізників у наступному році, що значно посилить фінансове навантаження на транспортні компанії і потенційно призведе до виходу з ринку не менше ніж 7% учасників галузі.
На тлі цих проблем в економіці Росії загострюються кризові явища. Зокрема, відомо, що працівники найбільшого автозаводу країни — «АвтоВАЗу» — почали масово звільнятися у відповідь на скорочення зарплат. Причиною цьому став перехід на скорочений робочий тиждень, що позбавив працівників бонусів та оплати понаднормових.
Труднощі автозаводу пов’язані з падінням продажів: у період з січня по серпень 2025 року реалізація автомобілів марки Lada впала майже на 25%, склавши 211,3 тисячі одиниць.

