У Китаї приватні термінали приймають нафту з танкерів, на які накладено санкції США. Найбільші покупці іранської та російської нафти в країні знайшли методи, як уникнути послуг великих портових операторів, які остерігаються санкцій.
За інформацією видання Bloomberg, місто Дун'їн, розташоване в східній провінції Шаньдун, стало важливим портом для імпорту нафти, після того як державна компанія Shandong Port Group передала щонайменше один термінал у приватні руки.
Танкер Si He, який опинився під санкціями 10 січня, минулого тижня доставив більше 744 000 барелів російської нафти ESPO до Дун'їна.
З'явилися також нові "гарячі точки", серед яких незалежний причал у Яншані, що знаходиться на південь від Шанхаю, та термінал у південному порту Хуейчжоу, який минулого місяця отримав партію іранської нафти.
Приватні причали стали популярними після того, як минулого місяця Shandong Port Group закликала операторів уникати танкерів із "чорного списку", у відповідь на посилення контролю з боку США.
Спираючись на ці варіанти, так звані "чайникові" нафтопереробні підприємства можуть продовжувати імпортувати дешеву сиру нафту, одночасно захищаючи китайських логістів та великі НПЗ.
Закупівлі нафти Китаєм у Росії та Ірані склали 25% від загального обсягу імпорту у 2024 році, відповідно до розрахунків агентства Bloomberg. Проте посилення санкцій, які були введені Вашингтоном наприкінці минулого року, ускладнило ведення торгівлі і змусило імпортерів шукати нові рішення, щоб зберегти доступ до бюджетної нафти.
22 січня стало відомо, що танкери, які раніше здійснювали перевезення нафти з західних портів Росії, були перенаправлені на схід з метою транспортування нафти до Китаю. Як наслідок, витрати на транспортування російської нафти ще більше зросли.