Промислове виробництво в Росії демонструє пожвавлення у жовтні після тривалого періоду стагнації, повідомляє 8 канал із посиланням на Росстат та The Moscow Times.
За останній місяць минулого року індекс промислового виробництва виріс на 3,1%, що є найкращим результатом із грудня 2024 року. Значною мірою зростання обумовлене підйомом у сфері обробної промисловості, яка показала збільшення на 4,5% у річному обчисленні.
Економістка «Альфа-банку» Наталія Орлова відзначає, що основний внесок зробили галузі, які працюють на державні замовлення. Найбільше зростання відзначається у оборонно-промисловому комплексі: виробництво так званих «інших транспортних засобів», до яких Росстат зараховує танки та бойові машини піхоти, піднялося на 41% порівняно з минулим роком. Також відчутним було збільшення у виробництві «готових металевих виробів», які включають озброєння та боєприпаси — плюс 19,4%.
Водночас цивільні сфери промисловості продовжують відчувати труднощі. Вже другий місяць поспіль спостерігається падіння виробництва харчової продукції на 0,2%. Хімічна промисловість зазнає спад четвертий місяць підряд із втратою 0,5%, а металургія перебуває у кризі десять місяців поспіль із зниженням виробництва на 4,1%.
Аналітики зауважують, що після двох років активного військового зростання, коли ВВП Росії збільшувався більш ніж на 4% завдяки фінансуванню оборонних підприємств, можливості економіки вичерпалися. Наразі темпи зростання практично зупинилися: Міністерство економічного розвитку прогнозує підсумкове зростання ВВП у 2024 році на рівні 1%, а у 2025-му очікується лише 1,3%.
Особливо гострою залишається ситуація в автомобільній галузі країни, яка нині переживає одну з найважчих криз. У жовтні падіння виробництва склало 38,4% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року — це рекордний спад після 25,1% у вересні. Головний російський автовиробник «АвтоВАЗ» був змушений скоротити робочий тиждень до чотирьох днів через високі кредитні ставки та активну конкуренцію з боку китайських компаній.
Крім цього, виробники вантажних автомобілів вітчизняного виробництва зазнали значних втрат на внутрішньому ринку, а китайські бренди тепер контролюють понад половину продажів у Росії, підкреслює 8 канал.

