Румунія планує взяти під контроль румунський підрозділ російської компанії "Лукойл" (LKOH.MM), повідомив міністр енергетики країни Богдан Іван, інформує 8 канал з посиланням на Reuters.
За словами Івана, цей крок є необхідним для гарантованої стабільності енергетичної системи Румунії, дотримання міжнародних санкцій та збереження робочих місць. Він наголосив, що держава повинна ретельно контролювати діяльність компанії в умовах зовнішньополітичної ситуації.
Компанія "Лукойл" володіє в Румунії мережею з 320 автозаправних станцій, є власником третього за розмірами нафтопереробного заводу країни та має ліцензії на розвідку родовищ на чорноморському шельфі. Проте міністр енергетики не уточнив, які саме активи планується націоналізувати і в який спосіб буде здійснюватися їх контроль.
«Хочу підкреслити: я не маю наміру просити про продовження терміну, встановленого владою США до 21 листопада. Навпаки, я виступаю за повне запровадження санкцій США на всій території Європейського Союзу», — заявив Іван.
Особливо важливим є той факт, що близько чверті ринку пального в Румунії припадає на завод "Лукойл" Petrotel. Колишні керівники енергетичної сфери запевняють, що національні резерви пального здатні тимчасово покрити потенційний дефіцит до початку постачання альтернативних джерел.
Міністерство енергетики наразі розробляє законодавчі ініціативи, які забезпечать жорстке застосування санкцій у разі подальшої роботи заводу та реалізації пального, що може загрожувати стабільності внутрішнього ринку, додав Богдан Іван.
Експерти звертають увагу, що Румунія поки що не має достатніх інституційних можливостей для ефективного управління нафтопереробним заводом. Крім того, держава прагне максимально скоротити найбільший бюджетний дефіцит серед країн ЄС.
Нагадаємо, що "Лукойл" разом із "Роснефть" потрапили під санкції США через війну в Україні, що триває вже понад три з половиною роки.
Одночасно з цим через нові американські санкції проти російських нафтових компаній Болгарія, яка отримує до 80% пального зі заводу "Лукойл" у Бургасі, може стикнутися із серйозною кризою постачання пального.