У Steam з’явилася демоверсія гри Codex Mortis — проєкту в стилі Vampire Survivors, який розробник під псевдонімом Crunchfest3 називає першою у світі повністю ігровою грою, створеною на 100% за допомогою штучного інтелекту.
За словами автора, при створенні гри не використовувався жоден класичний ігровий рушій — процес розробки відбувався виключно за допомогою генеративних інструментів і тривав лише три місяці.
Сам Crunchfest3 пояснює, що Codex Mortis написана на TypeScript з використанням PIXI.js для рендерингу, bitECS для ігрової логіки та Electron, який відповідає за упаковку в десктопний додаток.
Код, за його словами, генерувався через Claude Code, а візуальні ресурси створювалися за допомогою ChatGPT. Анімації ж реалізовані як шейдери, також написані штучним інтелектом. Такий спосіб розробки отримав назву "vibe-coding" — коли людина визначає загальне спрямування, а більшість технічної роботи бере на себе ІІ-модель.
Наразі Codex Mortis доступна в демоверсії, однак творці вже зробили ставку на агресивний маркетинг: в офіційному трейлері магічний ефект, створений штучним інтелектом, яскраво знищує демона з підписом "ворог ІІ".
Щодо візуальної складової, Codex Mortis виглядає так, як і очікують від повністю згенерованої ІІ гри — з розмитою графікою, нечіткою стилістикою і майже відсутністю унікальності на фоні інших ігор жанру.
Проте, твердження про те, що це перша у світі гра, викликає певні сумніви. Адже вже існують інші проєкти, які значною мірою або повністю створені за допомогою штучного інтелекту, хоча далеко не всі вони виходили в Steam.
Раніше 8 канал повідомляв, що у 2025 році у Steam було випущено понад 19 тисяч ігор, при цьому близько 10% із них залишилися практично непоміченими аудиторією.

