Танкери з російською нафтою, що курсують Чорним морем, все частіше обирають обхідні маршрути вздовж узбережжя Грузії та Туреччини, щоб уникнути атак українських морських дронів. Про це свідчать дані агентства Bloomberg, які передає 8 канал.
За інформацією Bloomberg, принаймні два танкери, які нещодавно завантажилися в порту Новоросійськ, рухалися не звичним центральним маршрутом через Чорне море, а обрали прибережний шлях до Босфору. Такий маршрут додає приблизно 350 миль, або 70%, до загальної відстані між портом відправлення та турецькими протоками.
Крім того, існують дані про те, що деякі судна навмисно передають хибні координати, щоб ускладнити їхній моніторинг — ця практика здобуває все більшу популярність серед російських перевізників. Зокрема, аналіз супутникових знімків від Bloomberg показав, що 17 грудня один із танкерів, ідентифікований як Jumbo під прапором Сьєрра-Леоне, рухався за прибережним маршрутом, при цьому його заявлені координати не відповідали реальному розташуванню. Відомості про страхувальника та власника судна залишаються невідомими, а менеджер судна, зазначений у морській базі Equasis, не відповів на запити 8 каналу.
Водночас Україна продовжує успішно вражати російські танкери з так званого «тіньового флоту». Так, 10 грудня морські безпілотники Служби безпеки України Sea Baby атакували танкер Dashan у Чорному морі. За оцінками експертів, вартість подібних суден становить приблизно 30 мільйонів доларів.
У листопаді безпілотники Sea Baby також завдали ударів по двох підсанкційних танкерах – Kairo та Virat. Опубліковані тоді відео свідчили про критичні ушкодження кораблів, які фактично вивели їх з експлуатації.
Таким чином, Україна серйозно ускладнює російським танкерам безпечні перевезення нафти через Чорне море, змушуючи їх обирати довші, складніші маршрути та застосовувати методи дезорієнтації. Про це детально повідомляє 8 канал.

