Державне підприємство "Укрзалізниця" оголосило про плани підвищити тарифи на квитки у вагони СВ та першого класу поїздів "Інтерсіті". Цей крок спрямований на збільшення доходів компанії та покращення її фінансового стану.
Про це під час пленарного засідання Верховної Ради України повідомив заступник голови наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко, інформує 8 канал.
Згідно з його словами, планується впровадження динамічного ціноутворення на квитки в вагони СВ і першого класу "Інтерсіті". Запровадження такої моделі допоможе частково підвищити прибутковість перевізника, хоч і не повністю вирішить усі фінансові проблеми.
В Україні тривалий час вантажні перевезення перекривали збитки пасажирських, однак війна значно підірвала цю систему. За період 2021–2025 років втрачено майже половину вантажного трафіку, що особливо сильно вплинуло на вугільну галузь Донецької області та призупинило роботу певних гірничо-збагачувальних комбінатів у зв’язку з бойовими діями.
У "Укрзалізниці" виокремили три основні напрямки для покращення фінансової ситуації підприємства. Перший – оптимізація внутрішніх процесів, зокрема за рахунок продажу металобрухту, що може принести до 10 млрд гривень. Другий – отримання прямого державного фінансування у розмірі 16 млрд гривень як компенсації за збитки пасажирських перевезень.
Третій крок полягає у поступовій індексації тарифів на вантажоперевезення, щоб не допустити різких стрибків цін, які могли б негативно вплинути на промисловість. За оцінками Лещенка, при поділі індексації на два етапи це може додатково надати підприємству 22 млрд гривень.
Окрім цього, 1 листопада президент Володимир Зеленський доручив розробити програму під назвою "УЗ-3000". В рамках цієї ініціативи українці зможуть безкоштовно проїхати залізницею до 3 тисяч кілометрів усередині країни. Метою програми є зниження навантаження на пікові періоди пасажиропотоку та скорочення черг на квитки, повідомляють в "Укрзалізниці".
Голова правління компанії Олександр Перцовський зазначив, що реалізація програми "УЗ-3000" не вимагатиме додаткових бюджетних витрат.

