Державна компанія "Укрзалізниця" має намір підвищити вартість квитків на СВ та в першому класі поїздів "Інтерсіті" з метою збільшення доходів. Про це під час пленарного засідання Верховної Ради України розповів заступник голови наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко.
Він повідомив, що планується впровадження динамічного ціноутворення для названих категорій сервісу. Лещенко підкреслив, що це дещо покращить фінансовий стан компанії, але не розв’яже усі проблеми повністю.
Раніше в Україні діяв механізм, за яким доходи від вантажних перевезень покривали збитки пасажирських рейсів. Однак з початком війни ця модель була порушена. За період 2021–2025 років країна втратила майже половину вантажопотоку. Особливо постраждала вугільна галузь Донеччини та деякі гірничо-збагачувальні підприємства через бойові дії.
У "Укрзалізниці" визначили три основні кроки для поліпшення фінансів компанії. Перший – оптимізація внутрішніх процесів, у тому числі за рахунок продажу металобрухту, що може принести до 10 млрд гривень. Другий – державне фінансування на суму 16 млрд гривень для компенсації збитків пасажирських перевезень. Третій – поступова індексація тарифів на вантажні перевезення, щоб уникнути різких ударів по промисловості.
Заступник голови наглядової ради також наголосив, що впровадження індексації у два етапи може додатково забезпечити компанії 22 млрд гривень.
Крім того, 1 листопада президент Володимир Зеленський дав доручення створити програму безкоштовних поїздок залізницею під назвою "УЗ-3000". Ця ініціатива дозволить кожному громадянину України безкоштовно проїхати залізничними маршрутами в межах країни до 3000 км.
Пізніше в "Укрзалізниці" відзначили, що програма "УЗ-3000" допоможе знизити навантаження на каси в періоди підвищеного попиту та зменшить ажіотаж навколо квитків.
Голова правління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський також заявив, що для реалізації програми додаткових бюджетних витрат не потрібно.
Інформація надана з джерел "8 канал".

