Один із найбільших індійських нафтопереробних заводів опинився в ситуації, коли змушений шукати нові, дорожчі постачання нафти з країн Близького Сходу. Це рішення обумовлене необхідністю компенсувати зменшення обсягу імпорту з Росії. Як повідомляє Bloomberg, трейдери вже звернули увагу на зміну в структурі поставок нафти, оскільки вони активно розглядають перспективи ринку на 2025 рік.
"У нас не вистачає трьох-чотирьох вантажів із Росії, які потрібні для навантаження в січні та постачання в лютому", – зазначив фінансовий директор Bharat Petroleum Corp. Ветса Рамакрішна Гупта. – "Ми оголосили тендери та отримали пропозиції альтернативних сортів нафти з Іраку, ОАЕ та інших країн".
Після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну в 2022 році Індія стала одним із головних споживачів російської нафти, збільшивши обсяги свого імпорту. Однак останнім часом країна переживає зниження поставок, оскільки західні держави посилили санкції проти так званого "тіньового флоту" Росії, а місцеві НПЗ збільшили обсяги виробництва. Також міжнародна спільнота чинить тиск на Москву з вимогами дотримуватися квот ОПЕК+.
Незважаючи на те, що близькосхідні постачання коштують на два долари за барель дорожче, ніж російська нафта Urals, за словами Гупти, на загальному ринку не спостерігається дефіциту нафти. В даний момент BPCL не планує збільшувати обсяги відповідно до річних контрактів з національними нафтовими компаніями, переговори про які почнуться наступного місяця.
Згідно з даними аналітичної компанії Kpler, у січні імпорт нафти з Росії до Індії зменшився до 1,47 мільйона барелів на день, що є найнижчим показником з грудня 2022 року.
Наприкінці 2022 року країни G7 запровадили санкції проти російської нафти, аби обмежити її доходи, зокрема встановивши максимальну ціну на рівні 60 доларів. Західним компаніям заборонено страхувати або транспортувати російську нафту, якщо вона продається за ціною, що перевищує визначену межу. Своєю чергою, США і ЄС запровадили ембарго на прямий імпорт російської нафти.
У відповідь на ці обмеження Росія створила так званий "тіньовий флот" суден для транспортування нафти, уникаючи співпраці зі страховими та логістичними компаніями Заходу. На це країни G-7 наклали санкції на судна "тіньового флоту" та організації, залучені до нелегальної торгівлі.
Крім того, країни "Великої сімки" розглядають різні способи для ще більшого обмеження доходів Росії. Серед можливих заходів – повна заборона на переробку російської нафти або зниження максимальної експортної ціни до близько 40 доларів.