Державне підприємство "Укрзалізниця" готує підвищення вартості квитків у вагони СВ та поїзди першого класу категорії "Інтерсіті". Про це повідомляє 8 канал, наголошуючи, що головна мета такого рішення – збільшення доходів компанії.
Заступник голови наглядової ради "Укрзалізниці" Сергій Лещенко розповів про плани впровадження динамічного ціноутворення для цих категорій вагонів під час пленарного засідання Верховної Ради України. Він зауважив, що хоча це і допоможе покращити фінансові показники "Укрзалізниці", проте не вирішить усі існуючі проблеми.
Лещенко нагадав, що раніше система в Україні базувалась на балансі, коли вантажні перевезення компенсували збитки пасажирських. Однак з початком війни цей механізм втратив ефективність: вантажообіг у період 2021-2025 років скоротився майже вдвічі. Особливого удару зазнала вугільна промисловість Донеччини та робота окремих гірничо-збагачувальних комбінатів через обстріли й бойові дії.
Для стабілізації фінансового стану компанії, на думку "Укрзалізниці", існують три основні напрямки. Перший – внутрішня оптимізація, серед якої виділяється продаж металобрухту, що може принести близько 10 млрд гривень. Другий – держфінансування у розмірі 16 млрд гривень, яке спрямовуватиметься на компенсацію збитків пасажирських перевезень.
Третій варіант – поступове коригування вантажних тарифів, аби уникнути різких економічних потрясінь для промислової сфери. Від такої індексації очікують додатковий дохід до 22 млрд гривень за умови розподілу підвищення на два етапи.
Варто також згадати, що 1 листопада президент України Володимир Зеленський дав завдання розробити програму "УЗ-3000", яка має забезпечити безкоштовні залізничні подорожі для громадян країни на відстані до 3000 км. У "Укрзалізниці" вважають, що це дозволить розвантажити пікові періоди та зменшити тиск на попит квитків у певні години.
Голова правління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський запевнив, що впровадження програми "УЗ-3000" не вимагатиме додаткових видатків з боку держави.

